Copywriter # 50
Svensk copy och content till finsk bank. När neobanken Saldo skulle etableras i Sverige mejslade vi på Ristretto Stockholm fram SEO-texter för både webben och ett antal landningssidor. Tidsplanen var härligt tight och alla sökord vägda på guldvåg. Som vanligt körde vi igång arbetet med ett uppstartsmöte där vi vände på stenar och kikade nyfiket ner i analyser.
Vi läste in oss på kunderna, kände in den nya tonalitetsplattformen, tog pulsen på marknaden och lärde känna konkurrenterna. Skruvade och vred på fördelar, klurade på vilka hinder som kunde finnas och ägnade timmar åt att borra i kundnyttor. (Här gick det åt en hel del kaffe, vilket i och för sig kanske inte hör hit). När hemläxan var klar blev det dags för copywritern att skriva den första texten.
I det här skedet gör vi alltid ett förslag där kunden först får känna in tonen i texten. Känns den rätt? Är det så här vi ska uppfattas? Harmonierar texten med varumärket och värdeerbjudandet? Den här fasen i copyarbetet sätter kvalitetsnivån framåt. När förslaget var godkänt kunde vår copywriter jobba vidare och leverera texterna efter hand. Många säljande ord blev det. Vill du veta mer om vårt sätt att jobba? Välkommen att kontakta oss.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
copy till städ- och byggföretag bli copykund contentcase hemsida med säljande ord copy till webben copy copy för hemleveranser copy firar påsk texter som säljer artikel om varumärken av benny karlsson lilja reklam i sociala medier copydags, copywriter, content writer, mattor & copy sms-texter fondtexter reklam för ristretto stockholm content solig reklam skribenter copywriter till it-arena klimatcopy reklamnyheter texter till sajten copywriterns tips konsten att skriva slogans stockholms bästa mattcopy brödtext copywriter som håller sig på mattan kapitalförvaltare bra innehåll copy till fönsterkatalog copysamarbeten webbcopy gröna texter reklamfilm copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copywriter till golvföretag reklam i siffror reklam innehåll för stockholms entrémattor copy-sommar matcopy varumärken digital copy bilcopy copywritern bloggar saknar du ord? försäkringscopy copytips seo-texter bankcopy finansiella texter förpackningstext, förpackningsdesign några ord om kärnvärden copy bygger varumärke webbtexter copy svenskt kött seo-copy banners som säljer copywriters matreklam copywriter idékoncept välgörande ord copy och tonalitet för ny hudvårdsserie innehållsmarknadsföring copywritern och korvgubben sanna mina ord texter till hemsidan julreklam golvande ord copy till eizo glassreklam kyliga texter nya webbtexter ord på guldvåg snygg copy rätt innehåll, rätt smart ux-copy kampanj surdegscopy konsten att skriva kärnvärden seo-texter guldägg texter till ny hemsida texter till it-dagar ölreklam copywriter skriver om bilar artiklar design webbcopy fonder webbcopy fonder finanscontent